1999
10.02 - 10.09

Magyar résztvevők
Ungarische Teilnehmer
Német résztvevők
Deutsche Teilnehmer
Deres Ádám Sven Thiel
Varga Andrea Janinc Scurich
Batta Zoltán Markus Bösewetter
Teszlák Szabina Tina Bellmann
Hoffer Zita Maria Gerth
Beke Aliz Stefanic Handke
Kamera Rita Alexandra Jeserick
Takács Babett Anke Schmidt
Klisz Róbert Martin Schmidt
Stelkovics Péter Veikko Nitzsehe
Méhes Szilvia Rebecca Kratsch
Gyuretó Rita Sarah Reimann
Maász Róbert Madlen Ehrentaut
Zelovich Gábor Matthias Gimpel
Merkrey Dániel Sebastian Wendrich
Sárkány Zita Susane Meiehsner
Salekovics Éva Claudia Müller
Magyar Éva Anne Karalus
Kobán Anett Yvonne Oswald
Bata Zsuzsanna Nancy Meyer
Tóth Gyöngyi Sandy Bernstein
Horváth László Christian Oswald

1998

Magyar résztvevők
Ungarische Teilnehmer
Német résztvevők
Deutsche Teilnehmer
Szemer Andrea Katja Wesser
Bata Zsuzsanna Irene Götze
Bodrogi Anita Sina Pieler
Mohari Katalin Katrin Thrandorf
Jancsi Krisztina Madlen Hultsch
Tóth Gyöngyi Jasmin Köhler
Gyöpös Noémi Janice Kretschmer
Frantz Alexandra Susann Poppe
Szmolenszky Dóra Peggy Grimm
Magyar Éva Katja Friedel
Vezden Katalin Claudia Wegner
Takács Babett Anke Schmidt
Horváth László Christian Oswald
Kobán Anett Yvonne Oswald
Maász Róbert Marcel Czerwinski
Kiss Beáta Melanie Neubauer
Bodzsár Nikoletta Susanne Meichser
Végh Szabolcs Matthias Gimpel
Sárkány Zita Juliane Baudach
Varga Andrea Tina Bauer
Gyuretó Rita Sarah Reimann
Hoffer Zita Tina Kunzemann
Stelkovics Péter Veikko Nitzsche
Steinmacher Dávid Tino Meister
Csók Tamás Sebastian Wendrich
Győrffy Anikó Rebecca Kratsch
Teszlák Szabina Kathleen Neubauer
Szigeti György Paul Sojka
Kamera Rita Angelika Göpfert
Balogh Sándor Claudia Wiche

1997

Magyar résztvevők
Ungarische Teilnehmer
Német résztvevők
Deutsche Teilnehmer
Mohari Katalin Anett Lohr
Horváth Veronika Katja Wesser
Balogh Sándor David Eckert
Kozma Krisztina Irene Götze
Lantos Sándor Madlen Hultsch
Bata Zsuzsanna Sina Piehler
Magyar Éva Katrin Traudorf
Vezdén Katalin Anne Karalus
Jancsi Krisztina Claudia Wegner
Bodrogi Anita Peggy Grimm
Horváth László Susann Poppe
Bebők Georgina Jasmin Köhler
Kiss Balázs Yvonne Oswald
Maász Róbert Christian Oswald
Takács Babett Katja Friedel
Gubasóczi Marianna Janice Kretschmer
Frantz Alexandra Claudia Haas
Kiss Beáta Erik Telzer
Szmolenszky Dóra Marcel Czerwinski
Tóth Gyöngyi Claudia Wiche
Gelencsér Gábor Susann Schiekel
Uretzkyné Jámbor Katalin Ulrich Schmidt
  Petra Telzer

1996

Magyar résztvevők
Ungarische Teilnehmer
Német résztvevők
Deutsche Teilnehmer
Balogh Sándor Hannes Meineck
Bata Zsuzsanna Adina Günther
Bebők Georgina Nadine Hiller
Bodrogi Anita Madlen Fuchs
Császár Piroska Daniela Seupel
Frantz Alexandra Sven Böhme
Gubasóczi Marianna Mareem Kretzschmar
Horváth László Annett Lohr
Kiss Balázs Juliane Müller
Kozma Kornél Yvonne Oswald
Kozma Krisztina Christian Oswald
Lantos Sándor Stefanie Schaller
Magyar Éva Franziska Ruhmer
Salekovics Éva Jasmin Köhler
Szíjártó Bálint Tina Heuschkel
Takács Babett David Eckert
Tóth Gyöngyi Marcel Czerwinsiki
Ureczky Attila Claudia Wiche
Ureczky Lilla Nadine Kauper
Vezdén Katalin Nicole Kästner
Szigeti Noémi Isabel Dütsch
Ureczkyné Jámbor Katalin Mirjam Roedel

Az elmúlt 20 év

         Csak röviden mutatnám be az elmúlt évek munkáját, amelyben 1996-tól magam is részt vettem. 1994 és 2006 között szerencsésen alakult a két iskola közötti együttműködés, mert mindkét intézményben hasonló korú gyerekek közül választhattuk ki a programban résztvevőket. A németországi iskolarendszerben már a 4. osztály után dönteni kell a diákoknak és szülőknek, hogy 5. osztálytól gimnáziumba, reáliskolába vagy az ún. "Hauptschule"-ba megy a gyerek továbbtanulni. A gimnázium ott tehát 5.osztálytól 12. osztályig terjed, életkorban 11 éves kortól 18 éves korig. Nálunk ez akkoriban a nyolcosztályos gimnáziumnak köszönhetően szintén így volt. 2006 után, amikor már nem iskolázhattunk be a nyolcosztályos gimnáziumba, egyre nehezebbé vált a megfelelő életkorú gyerekek toborzása. Német részről ugyanis a 11 és 14 év közötti gyerekek jöttek szívesen Magyarországra ill. ők vállaltak inkább magyar vendéggyereket.
A másik ok, amiért a kapcsolattartás egyre nehezebbé vált, a nyilvánvaló társadalmi különbségből fakad: egy német gyerek, akármit dolgoznak is a szülei, jobban megengedhet magának egy egyhetes külföldi tartózkodást, mint egy magyar diák. Ráadásul itt Somogyban még nagyobb a munkanélküliség mint az országos átlag, a szülők iskolázottsága is alacsony, így nem várható el, hogy belássák, egy németországi utazás, ha sokba is kerül, mégiscsak a gyermekük érdekeit szolgálja.
Az elmúlt 20 évben 162 gyerek vett részt magyar részről a diákcsere-kapcsolatban és 171 tanuló a német testvériskolából. (Természetesen egy tanuló többször is részt vehetett a találkozókon.)
A partnerlisták 1996 óta állnak rendelkezésünkre, a résztvevők létszáma a következőképpen alakult:

Év Résztvevők létszáma
1996 21 fő
1997 21 fő
1998 30 fő
1999 22 fő
2000 23 fő
2002 márciusa 13 fő
2002 szeptembere 15 fő
2003 26 fő
2004 18 fő
2006 14 fő
2007 18 fő
2008 15 fő
2009 19 fő
2011 májusa 15 fő
2011 októbere 10 fő
2012 15 fő
2014 15 fő

 A projektmunkák témái az elmúlt 20 évből, amelyeknek megvalósulását fényképekkel, újságcikkekkel és különböző plakátokkal tudjuk igazolni:

Év Témák
1996

Milyenek a németek?

1997

Magyarország tájai és lakosai

1998

A német történelem

1999

Ivóvizeink vizsgálata

2000

6 év testvérkapcsolat

2002

Színház az egész világ

2002

Iskolai élet Magyarországon

2003 Zene
2004

Sport és mozgás - játssz velünk!

2006

Környezettudatos magatartás

2007 Környezetvédelem
2008

Európában tanulni és élni

2009

Német és magyar ételek

2011

A két ország ünnepi szokásai

2011

Farsang Németországban és Magyarországon

2012

Szabadidős tevékenységek az iskolában

2014

Az elmúlt 20 év - visszatekintés

 


    


    


    

A Veit Ludwig von Seckendorff-Gymnasium, Meuselwitz

            Meuselwitz egy Csurgónál valamivel nagyobb település Németország Thüringia tartományában, kb. félúton Drezda és Lipcse között, az egykori NDK (DDR) területén.
Az iskola névadója régi frank és szász nemesi család sarja, mely utóbb Ausztriában és Németországban is szerepelt és nevét Seckendorf falutól (Nürnbergnél) kapta. Veit Ludwig  tudós és államférfiú, egyetemi tanulmányait Strassburgban elvégezvén, a góthai, majd a szászzeitzi hercegek szolgálatában működött mint tanácsos és kancellár. Meuselwitzben kastélyt építtetett, sokat jótékonykodott, élethosszig tanult, ezért is választhatták az iskola névadójának.
Az iskolát az oklevelek először a 16. század közepén említik. 1889 és 1912 között fiúiskola működött Meuselwitzben 3 osztállyal. 1912-ben bevezették a 9 osztályos középiskolai képzést, idegen nyelvként franciát és angolt tanítottak. 1930-ban már 210 diák tanult és 12 tanár tanított az iskolában. 1933 és 1945 között az iskola kizárólag fiúiskola volt, 1946-tól újra lányok is járhattak a népiskolába, melynek egyik épületét Karl Marx Iskolának, másik épületét pedig Friedrich Engels Iskolának nevezték el, szovjet hatásra. Idegen nyelvként természetesen oroszt tanítottak.
Németország újraegyesítése után, 1991-ben kezdi meg az iskola újra gimnáziumként a működését, azaz 5. osztálytól 12. osztályig járnak ide a gyerekek, majd az érettségi letétele után továbbtanulhatnak.
         Az iskola először 1999-ben pályázta meg a thüringiai Oktatási, Ifjúsági és Sportminisztériumnál az "Europaschule" címet, amelyet tevékenysége alapján 3 évre meg is kapott. Miután 2002-ben és 2005-ben is elnyerték ezt a címet, tehát háromszor egymás után, így ők az "Europaschule" nevet korlátlanul használhatják, amíg betartják a feltételeket, amelyek ezzel a címmel együtt járnak.
Mit is jelent ez az elnevezés, és milyen kritériumoknak kell megfelelni?
Az "európaiskola" kifejezés olyan iskolát takar, amely az iskolai tanítás során hangsúlyt helyez az európaorientált, interkulturális képzésre, azaz diákjait arra készíti fel, hogy a "nagy közös Európa-házban" éljenek. Ösztönzi a tanulókat a más országból származó emberekkel való találkozásra, párbeszédre, hogy ezáltal más kultúrákat is megismerjenek, nyitottabbakká váljanak a világra és hozzájáruljanak Európa egységéhez.
Az "európaiskolák" a következő alapelveket tarják irányadónak:

- európai témák integrációja az oktatásba minden évfolyamon, részvétel európai versenyeken és ifjúsági fórumokon
- az idegen nyelvek tanítása a Közös Európai Nyelvi Referenciakeret szerint, amelyet az Európa Tanács 1989 és 1996 között dolgozott ki
- testvériskolai projektek és gyakorlatok
- szakmai továbbképzések a programban részt vevő tanárok számára
- európai értékek közvetítése az iskolán kívüli közvetlen környezetben
- minőségbiztosítás.

  • A meuselwitzi gimnáziumnak a következő országokban vannak testvérkapcsolatai: Olaszország, Norvégia, Svédország, Nagy-Britannia, Magyarország.
  • kezdo01

Kolping Nagyváthy János Katolikus Középiskola, Csurgó

        Az intézmény névadója, Nagyváthy János a Festetics-grófok jószágigazgatója volt. Nyugdíjazása után, 1797-ben költözött Keszthelyről Csurgóra, ahol kis birtokot kapott, és komoly szerepe volt az 1792-ben alapított református gimnázium megszervezésében, fontos feladatának tekintette a mezőgazdasági képzés fejlesztését is.
Az 1799/1800-as tanévben Csokonai Vitéz Mihály helyettes tanárként tanított az akkor már református gimnáziumban, melynek 9 diákja volt. Ezért később róla nevezték el az iskolát. A 19. században az iskola működése többé-kevésbé folyamatos volt.
A csurgói Református Kollégiumot 1944. október 29-én a háború, a front közelsége miatt bezárták, a tanítás csak 1945-ben indulhatott újra, ekkor kialakult az általános iskolai tagozat. 1948 nyarán államosították a gimnáziumot, az így létrejött "új" intézmény neve Csurgói Állami Csokonai Vitéz Mihály Gimnázium lett.
1948 szeptemberében megalakult a diákszövetség, virágzott a sportélet, de mindkettőre rányomta bélyegét a kor ideológiája. Eltávolították a nemesek szobrait és képeit.
Már 1941-ben elkezdődött az iskolában a  mezőgazdasági képzés, amely 1960-ban Mezőgazdasági Szakiskola néven önállósult.
A gimnázium tagozataként 1974-ben megindult az óvónői szakközépiskola, amelyből 1990-ben pedagógia szakközépiskola lett. 1991-ben újraindult a nyolcosztályos gimnáziumi képzés is.
Az 1992-es év több szempontból is jelentős volt az iskola történetében, hiszen egyrészt nagyszabású rendezvénysorozattal ünnepelték az iskola fennállásának kétszázadik évfordulóját; másrészt a rendszerváltás után az egyházak lehetőséget kaptak arra, hogy visszaigényelhessék a korábban államosított intézményeiket, épületeiket. A gimnázium így 1992-ben kettévált, az egyik része egyházi, a másik önkormányzati lett, amit először Csurgó város, majd Somogy megye önkormányzata tartott fenn. A két iskola működésének egy épület nem volt elegendő, ezért a város az önkormányzati gimnáziumnak adta a Meller-kastélyt, ahol a pedagógiai szakközépiskolai oktatás folyt.
1953-ban ipari iskolát is alapítottak Csurgón, amely 1976-ban egyesült a Mezőgazdasági Szakiskolával így alakult meg a Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakmunkásképző Intézet. Megindult az Iharosi úton egy új, minden igényt kielégítő iskolakomplexum felépítése, melyben elméleti tömb, tanműhelyek, sportlétesítmények, kollégium és konyha is helyet kapott. Többszöri névváltoztatás után az intézmény felvette Nagyváthy János nevét.
Iskolánk szerkezete a Nagyváthy János Ipari és Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakmunkásképző Intézet valamint a Somogy Megye Önkormányzatának Gimnáziuma és Szakközépiskolája összevonásával alakult ki az 1995-ös tanévben.
A TISZK-ek (Térségi Integrált Szakképzési Központ) megalakulásával úgy gondoltuk, hogy beiskolázás szempontjából jobban érvényesülhetünk, ha mi is belépünk ebbe a szervezeti formába, így lettünk Somogyi TISZK Nagyváthy János Középiskolája 2008-tól 2013-ig. A csatlakozás nem bizonyult az iskola számára előnyösnek, termelő iskolaként (a mezőgazdasági képzéshez saját földek és állatállomány tartoznak) a saját bevételünkkel sem mi rendelkezhettünk, intézményünk semmilyen pályázatban nem vehetett részt önálló intézményként, csak a TISZK részeként, ezért más megoldást, más fenntartót kerestünk.
2013. szeptember 1-jén a Nagyváthy Középiskola a Kolping Oktatási és Szociális Intézményfenntartó Szervezet fenntartásába került, és újra önállóan működik. Az iskola a korábbi évekhez hasonlóan látja el nevelési és oktatási feladatait. Egyházi kötődésű intézményként, kötelező a felekezeti hit- és erkölcstanoktatás.
Sokszínű iskola vagyunk: sajnos a nyolcosztályos gimnáziumi tagozatunkra 2006-tól nem engedett az akkori fenntartó beiskolázni, de van négyosztályos gimnáziumunk, szakközépiskolánk, mely informatikai rendszergazdákat, autószerelőket, mezőgazdasági gépésztechnikusokat és pedagógiai és családsegítő munkatársakat képez, illetve szakiskolánk, ahol a fiúk asztalosnak, hegesztőnek, ipari és mezőgazdasági gépésznek, a lányok szociális ápolónak és gondozónak tanulhatnak.

kezdo02

Diákélet

Kolping Nagyváthy János Köziskola diákjainak diákélete:

  • Minden tanév első feladata az alakuló gyűlés, ahol az új osztályokból diák önkormányzati tagokat toborzunk. Megbeszéljük az éves munkatervet és véleményezzük a házirendet.
  • Április a közgyűlés ideje, ahol problémákat, feladatmegoldásokat tárunk fel. A diákok felvetéseit, mind a vezetés, mind a tantestület felé továbbítjuk, majd várjuk a válaszokat.
  • A május hónap már a diáknap szervezéséről, előkészítéséről szól.

Éves munkaterv a diákság életében:

  • Évnyitó-Évzáró
  • Sportnap
  • Szecskaavató
  • Karácsonyi vásár
  • Nagyváthy Bál
  • Ballagás-Szalagavató
  • Érettségi
  • Diáknap
  • Hittantábor

Sulink

A Kolping Nagyváthy János Középiskola osztályai a 2015-2016-os tanévben

Kolping Nagyváthy János Technikum, Szakgimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
2022. október 1.
IskolatípusJellemzőkÁgazatSzakmaszámSzakma megnevezéseOsztályok 

TECHNIKUM

5 év, emelt szintű érettségivel
technikusi minősítéssel végez
ösztondíjas képzés!
Mezőgazdaság és erdészet 5 0810 17 08 Mezőgazdasági gépésztechnikus 9.E
10.E
11.E
 
Oktatás 5 0188 25 01 Oktatási szakasszisztens 9.E  
SZAKGIMNÁZIUM 4+1 év, 12. évfolyamon teljes érettségi
felsőfokú továbbtanulás lehetősége
vagy technikumi képzés helyben
Pedagógia 4 0119 01 Pedagógiai munkatárs
(pedagógiai assisztens szakirányon)
10.P
11/P
kifutó képzés!!!

SZAKKÉPZŐ ISKOLA

3 éves képzés
első évfolyam: ágazati alapképzés
ösztondíjas képzés!
Mezőgazdaság és erdészet 4 0811 07 04  Gazda
(Növénytermesztő szakirányon)
 9.I
11.I
Mezőgazdaság és erdészet 4 0810 17 07 Mezőgazdasági gépész 9.I
10.I
11.I
 
Gépészet 4 0715 10 08 Hegesztő 9.K
10.K
11.K
 

Szociális

4 0923 22 03 Szociális ápoló és gondozó 9.K
10.K
11.K
 
SZAKGIMNÁZIUM 4 éves kifutó ágazati érettségire készítő képzés!!! IV. Pedagógia OKJ 54 140 02 Pedagógiai és családsegítő munkatárs 12.E
12.G
kifutó képzés!!!  
XXXI. Agrárgépész OKJ 54 521 05 Mezőgazdasági gépésztechnikus 12.E
12.G
             
TECHNIKUM 2 év, ÉRETTSÉGIRE ÉPÜL!!!
Technikusi minősítéssel végez
ösztöndíjas képzés
Oktatás 5 0188 25 01 Oktatási szakasszisztens

13.E

 
Mezőgazdaság és erdészet 5 0810 17 08 Mezőgazdasági gépésztechnikus 13.E
14.E
 
SZAKGIMNÁZIUM 2 év, ÉRETTSÉGIRE ÉPÜL!!! Pedagógia 4 0119 01 Pedagógiai munkatárs
(pedagógiai szakirányon)
14.P  kifutó képzés!!!
             
SZAKKÉPZŐ ISKOLA


3 éves képzés
első évfolyam: ágazati alapképzés
ösztondíjas képzés!
Turizmus-vendéglátás 4 1013 23 05 Szakács

9.A
10.A
11.A

 
Élelmiszeripar 4 0721 05 12 Pék-cukrász 9.A
10.A
11.A
 
Építőipar 4 0732 06 08 Kőműves 11/A  

Események

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb mûködésért és a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal muködéséhez szükséges sütik már be vannak állítva. A sütikről részletesebben nézze meg adatvédelmi oldalunkat.

  Elfogadom a sütiket.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk