Kedves Végzősök!

Jelenléteteket nem pótolhatja semmi, de elengedni Titeket szó nélkül sem akarunk!
Fogadjátok szeretettel összeállításunkat!
Jó egészséget és sikeres vizsgákat kívánunk!

Kedves Végzős Diákok!

2021. április 20-án reggel 8:00 órától lehetőségetek van javító beszámolót tenni az iskolában abból a tantárgyból, amelyikből jobb eredményt szeretnétek szerezni. A részletekről Osztályfőnöktől tudtok érdeklődni.

Jó egészséget kívánunk Nektek!

Az iskola vezetősége

A dokumentum PDF formátumban letölthető:

ELJÁRÁSREND A DIGITÁLIS OKTATÁSRA A KOLPING NAGYVÁTHY JÁNOS SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKGIMNÁZIUM 2020/21-es tanév 28. tanítási hetétől

A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 51. (4) bekezdés b) pontjában meghatározott hatáskörömben eljárva — figyelemmel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 27/2021. (I. 29.) Korm. rendeletre, valamint a koronavírus miatt a köznevelési és szakképzési intézményekben új munkarend bevezetéséről szóló SZFHÁT/36453/2021-1TM számú egyedi ITM miniszteri határozata alapján:

1. A szakképzésről szóló 2019. évi LXXX. törvény 8. szerinti szakképzési alapfeladat-ellátás rendjét — a 2—3. pontban foglaltak szerint határozom meg:
2. A szakképzés 2021. március 8. napjától 2021. április 7-ig a közismereti és szakmai ismeretanyag oktatása tekintetében tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre a nappali munkarend helyett.
3. Iskolánkra vonatkozó eljárásrend:

  1. a tanulók tanulmányi előrehaladása ellenőrzésének, rendszeres beszámoltatásának, értékelésének alkalmazható formái, gyakorisága, rendje, az évfolyam tanulmányi követelményei teljesítésének rendje, feltételei iskolánkban:
    Iskolánkban a 2020. március 14-én megtartott rendkívüli értekezlet (ikt.:128-0000/2020.), s az elmúlt időszakban alkalmazott gyakorlat alapján 1 oktatási platform használatával teszünk eleget a digitális munkarendű oktatásnak: GOOGLE CLASSROOM. Ezen a felületen az OKTATÓK a helyi tantervben foglaltaknak megfelelően készített órarend alapján HETI 1x, kedden küldenek tananyagot.
    A tanuló az oktató által kijelölt határidőre köteles visszaküldeni a küldött anyagban megjelölt feladatot az oktatónak.
    A beadandó feladatokat a szaktanár értékeli, formáját maga jelöli ki (beadandó dolgozat, teszt, feladatlap stb.). Az értékelés gyakorisága óraszámhoz rendelt, ám havonta legalább 1 jegy megszerzése kötelező!
    A beadott feladatok százalékos értékelése (szóbeli felelet jelleggel): 0-20% elégtelen, 21-40% elégséges,  41-60% közepes, 61-80% jó, 81-100% jeles. A dolgozatok értékelése az iskolában eddig kialakult, a szaktanárok által megszokott módon történik.
    Számolva azzal a helyzettel, ha az iskola bármely diákja vagy pedagógusa egészségügyi okokból nem tudja feladatát határidőre ellátni, vagy a tanuló nem rendelkezik hátrányos helyzete miatt megfelelő technológiával a digitális oktatás igénybevételéhez, a tanulónak biztosítjuk tanév zárása előtt az osztályozó vizsga lehetőségét, betartva a kiscsoportos gyülekezésre vonatkozó irányelveket!
    Oktatóink e-mail elérhetősége a honlapon nyilvános!
    Iskolánk a szülőket honlap, iskolai facebook felület, valamint kréta felületen értesíti az aktuális állapotról.
  2. az oktatók — ideértve az óraadókat is — munkavégzésének formái, rendje, beosztása, a köznevelési regisztrációs és tanulmányi alaprendszerben való dokumentálásának módja:
    A pedagógusok, óraadó pedagógusok munkarendje: HOME OFFICE.
    A digitális tanórák dokumentálása a KRÉTA, továbbá a papír alapú osztálynaplók és csoportnaplókban történik, melynek teljesen egybevágónak kell lennie a GOOGLE CLASSROOM oktatóplatformon közvetített tananyaggal.
    A Kréta vezetése HOME OFFICE történik- legalább hó végéig!
    A diákok hiányzását ebben az oktatási módban nem értelmezzük, nem releváns!
    A szakoktatók digitálisan közvetítik elméletigényes gyakorlatukat, home office-ban. Ám a mezőgazdasági munkákat a tangazdaság-vezető irányítása alapján a mezőn végzik, betartva a gyülekezési szabályokat.
    A szakmai vizsga előkészítését a szakoktatók a műhelyekben elvégzik, előkészülve arra a helyzetre, ha a szakmai vizsgák időpontja nem módosulna – a szakmai igazgatóhelyettes irányítása alapján.
    A vezetők közül 1 az iskolában végzi munkáját, a másik kettő HOME OFFICE kezeli a kréta, SZIR-kréta rendszert és segítséget nyújt a pedagógusok, diákok digitális oktatásában, valamint felügyelik azt. A naplók vezetését ellenőrzik. Beosztásukat hetente határozzák meg egymás között, s az iskolatitkárnál elérhető.
  3. a tantárgyfelosztás szerinti órarend helyett alkalmazandó tanrend, közismereti és szakképzési kerettantervekben foglalt tantárgyi struktúrától való eltérés formája, mértéke:
    Az éves munkatervben tervezett valamennyi – a tanévre hátralevő programot – elhalasztjuk, s a felsőbb utasítások szerint járunk el.
    Az érettségi és szakmai vizsga jelentkeztetések megtörténtek, az igazgatóhelyettesek irányításával az ügyeleti rend beosztása, a vizsga csoportbeosztások készülnek – az eredeti időpontra meghirdetett vizsgaidőpontokra.
    Az új diákok beiratkozása: eredetileg meghirdetett időpont szerint tervezzük, kiscsoportos elkülönítésben.
    A végzős diákok (11I, 11K, 12E, 14E) digitális munkarendje mellett az iskola online konzultációt biztosít ezekben a hetekben a vizsgatantárgyakból, melyet digitális óralátogatással ellenőrzünk.
    A magántanulókat is bevonjuk az általános szabályozásunk szerinti digitális munkarendben.
    ÉVKÖZI GYAKORLAT SZABÁLYOZÁSA:
    Az elméletigényes gyakorlatot minden tagozaton, minden szakon és minden évfolyamon DIGITÁLIS MUNKARENDBEN közvetítik a szakoktatók. Havi 1 projektfeladat kiadásával (komplex formában, szakmacsoportonként) teljesíthetik a diákok.
    Duális gyakorlati képzőhelyeken szerződéssel kihelyezett diákjaink a SZFHÁT/36453/2021-1TM 4. pontjára hivatkozva CSAK DIGITÁLIS, on-line vagy projektfeladattal foglalkoztathatók ezen időszakban, 2021-03-08 – április 07-ig!
    T kategóriás jogosítvány megszerzése:
    A kressz képzés online felületen, egyénileg vásárolt hozzáféréssel működik. A gyakorlati oktatás iskolánkban (rutin, BÜ, és városi vezetés) egyéni foglalkozás keretében biztosított, ám egyelőre – mivel a KAV határozatlan időre felfüggesztette a vizsgáztatást, ehhez igazodva a gyakorlati felkészítés szünetel a vészhelyzet visszavonásáig.
  4. a KOLPING NAGYVÁTHY JÁNOS TECHNIKUM, SZAKGIMNÁZIUM,  SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUMBAN az egységes feladatellátás koordinálására és nyomon követésére létrehozott operativ munkacsoport tagjai, működési rendje, felelősségi köre:
    Tagok:  
  • Vargáné Nagy Viola, igazgató
  • Tamás Ferenc általános és szakmai igazgatóhelyettes
  • Darázs Izabella nevelési igazgatóhelyettes
  • Breják Ferenc – gyakorlati munkaközösség vezető, tangazdaság-vezető
  • Radákné Táborszki Ágnes – reál munkaközösség vezető,
  • Steindl Gábor – szakelméleti munkaközösség vezető,
  • Tápler Orsolya – humán munkaközösség vezető,
  • Biró Zoltán - rendszergazda,
  • Nagyné Szabó Tímea - iskolatitkár.

Felelősség: a munka- és felelősségi körének megfelelően, valamint az eljárásrendben fent részletezett feladatokban.

Érvényesség: 2021. március 8-tól visszavonásig!

A 4 munkaközösség vezető, valamint a vezetőség együttes javaslatát a tantestület egyhangúlag elfogadta 2021. március 8-án.

Csurgó, 2021. március 8.


Vargáné Nagy Viola
igazgató

  1. Iskolánk többcélú szakképző intézmény, így az ITM Egyedi Miniszteri Határozata alapján szabályozzuk működésünket 2021. március 8 – április 7-ig digitális munkarendben.
  2. Szakmai gyakorlatot szakmacsoportonként komplex formában, havi 1 db projektfeladat elkészítésével kell teljesíteni.
  3. Végzős diákoknál, a vizsgatárgyakból ON-LINE oktatás formájában végezzük a felkészítést, az on-line tanórákat vezetőségünk is látogatja! Az on-line felkészítést, felzárkóztatást szigorúan ajánljuk Végzőseinknek a közelgő záróvizsgák teljesítésének érdekében!
  4. Duális gyakorlati képzőhelyen szerződéssel kihelyezett tanulóink a SZFHÁT/36453/2021-ITM 4. pontjára hivatkozva csak digitális, on-line vagy projektfeladat kiadásával foglalkoztathatók ezen időszakban!
  5. A digitális és on-line tanórák a KRÉTA rendszerben NAPLÓZANDÓK, hiányzás nem rögzíthető a tanulóknál, házi feladat kréta rendszerbeli rögzítése kötelező!
  6. Iskolánkban minden hétköznap ügyeletet biztosítunk 8-12 óráig a titkárságon.

Jó egészséget, eredményes felkészülést kívánunk!

Csurgó, 2021. március 8.

Vargáné Nagy Viola
igazgató

A Kolping Nagyváthy János Technikum, Szakgimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium
a 2021/22-es tanévre meghirdeti tagozatait:

Jelentkezési határidő: 2021. február 19.

 A Kolping Nagyváthy János Technikum, Szakgimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium olyan kisvárosi középiskola, ahol a középiskolai képzés teljes palettája megtalálható, diákjainkra egyénileg figyelünk, mivel családias légkörű, kis létszámú szakmacsoportokban zajlik az elméleti és a gyakorlati oktatás. Ez a tanulók egyéni ütemben való haladását szolgáló nagyobb odafigyelést és támogatást teszi lehetővé.

A Kolping Nagyváthy János Technikum, Szakgimnázium, Szakképző Iskola és Kollégium az alábbi képzéseket indítja nappali tagozaton a 2021/2022-es tanévben a 8. osztályt végzettek részére:

IskolatípusJellemzőÁgazatSzakmaTagozatkód
TECHNIKUM

5 év, emelt szintű érettségivel, technikusi minősítéssel végez,

- ösztöndíjas képzés!

Mezőgazdaság és erdészet Mezőgazdasági gépésztechnikus
Szakmaszám: 5 0810 17 08
22
SZAKGIMNÁZIUM 4+1 év, 12.évfolyamon teljes érettségi, majd felsőfokú továbbtanulás lehetősége, vagy technikumi képzés helyben Pedagógia Pedagógiai munkatárs (pedagógiai asszisztens szakirányon)
Szakmaszám: 4 0119 01
23
SZAKKÉPZŐ ISKOLA     3 éves képzés, első évfolyam: ágazati alapképzés
 - ösztöndíjas képzés!    
Mezőgazdaság és erdészet Gazda (Növénytermesztő szakirányon)
Szakmaszám: 4 0811 0704
32
Mezőgazdasági gépész
Szakmaszám: 4 0810 1707
33
Gépészet  Hegesztő
Szakmaszám: 4 0715 1008
34
Ipari gépész
Szakmaszám: 4 0715 1009
35
Szociális Szociális ápoló és gondozó
Szakmaszám: 4 0923 2203
36

Mindegyik szakképző iskolai és technikumi képzés ösztöndíjjal támogatott!

Felvételi vizsgát nem tart az iskola. A jelentkezők felvétele a magyar nyelv és irodalom, a történelem, a matematika és az idegen nyelv tantárgyak 5–6–7. osztályos év végi és a 8. osztályos félévi osztályzataiból képzett pontszám alapján történik, rangsorolással.

A jelentkezés feltétele az egészségügyi és pályaalkalmassági vizsga követelményeinek való megfelelés.

Idegen nyelv: angol vagy német - választható!

Heti egy órában hittan oktatást tartunk.

A felvételi lapok kitöltését és a felvételi eljárással kapcsolatos adminisztrációt a nyolcadikos tanulók általános iskolái intézik.

Jelentkezési határidő: 2021. február 19.

Minden érdeklődő nyolcadikost nagy szeretettel várunk! 

TARTOZZ EGY JÓ KÖZÖSSÉGBE,

LEGYÉL TE IS NAGYVÁTHY-s!

Iskolánkról egy rövid bemutatkozó kisfilm található a https://www.youtube.com/watch?v=zKRTrNesZC8 címen.

További információk a Kolping Nagyváthy János Technikum, Szakgimnázium, Szakképző Iskola és Kollégiumról:

A dokumentum letölthetó PDF forátumban:

2020. november 11-étől iskolánk is újra átállt a tantermen kívüli, digitális munkarendre. Az ezzel kapcsolatos információk itt olvashatók:

A járvány elleni védekezés hatékonyabbá tétele érdekében a Kormány további intézkedésekről döntött az oktatás területén. Ennek keretében 2020. november 11-étől a középfokú iskolákban, így a KOLPING NAGYVÁTHY JÁNOS TECHNIKUM, SZAKGIMNÁZIUM, SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUMBAN is (a 9., 10., 11., 12, 13. és 14. évfolyamon egyaránt, egyelőre 30 napra) újra tantermen kívüli, digitális munkarend lép életbe. Az elméleti közismereti és szakmai órákat online módon kell megszervezni az emberi erőforrások miniszterének 14/2020. (XI. 10.) sz. EMMI határozata alapján.

Iskolánkban a digitális oktatás elsődleges platformjaként a tanulók által tavasszal már kipróbált és megismert GOOGLE CLASSROOM rendszert, illetve az e-Kréta felületet fogjuk újra használni. A tanulókkal való tantárgyankénti kapcsolatfelvétel már folyamatban van. Azokat a tanulókat, akik még nem jelentkeztek be, az osztályfőnökük vagy szakoktatójuk fogja elektronikus úton megkeresni.

Az órarendi órák adminisztrációjához, valamint a tanulók, illetve a szülők vagy gondviselők eléréséhez (az elektronikus levelezés és az eseti telefonos kapcsolatfelvétel mellett) továbbra is a KRÉTA (Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer) elektronikus naplóját használjuk. A digitális oktatás kiegészítő felületeként a KRÉTA új, Digitális Kollaborációs Tér (DKT) elnevezésű komplex modulja is használható, amely a tanárok és a diákok online együttműködését és kommunikációját, a házi feladatok kiadását segíti.

A szakmai gyakorlati oktatást – ha az tantermen kívüli, digitális munkarendben nem valósítható meg – jelenléti formában, tanműhelyben, illetve gazdasági környezetben kell megszervezni, lehetőség szerint heti tömbösítésben, kis létszámú csoportokban, az aktuális járványügyi szabályok betartásával.

A fentiek értelmében első körben a végzős évfolyamok (11. I., 11.K., 12.E., 14.E. osztály) szakmai gyakorlatát 2020. november 11-20-ig digitális formában, majd 2020. november 23-ától kezdődően előzetes -osztályfőnöki elektronikus értesítés szerint, az iskolai tanműhelyben tartjuk meg tömbösítve, az egészségvédelmi intézkedések (kézmosás, alkoholos kézfertőtlenítés, köhögéssel és tüsszentéssel kapcsolatos etikett, kötelező távolságtartás stb.) szigorú betartása mellett, különös tekintettel a szájat és az orrot eltakaró maszk viselésére. A jelenléti szakmai gyakorlati foglalkozásokat kizárólag egészséges, koronavírusos (vagy más) megbetegedés tüneteit nem mutató diákok látogathatják! A szakmai gyakorlati órákon munkaruhában lehet részt venni. Az iskolaépületbe való belépéskor továbbra is kötelező a testhőmérséklet mérése úgy a tanulók, mint az oktatók és az intézmény más alkalmazottai számára.

A nem végzős évfolyamok (9.I. és 9.K., valamint a 13. E. osztály ágazati szakmai gyakorlati képzését és a 10–11. évfolyamos szakképző iskolás osztályok) iskolai szakmai gyakorlatát egyelőre digitális formában, majd előzetes értesítés szerint, az iskolai tanműhelyben tartjuk meg tömbösítve, az egészségvédelmi intézkedések (kézmosás, alkoholos kézfertőtlenítés, köhögéssel és tüsszentéssel kapcsolatos etikett, kötelező távolságtartás stb.) szigorú betartása mellett, különös tekintettel a szájat és az orrot eltakaró maszk viselésére. A jelenléti szakmai gyakorlati foglalkozásokat kizárólag egészséges, koronavírusos (vagy más) megbetegedés tüneteit nem mutató diákok látogathatják! A szakmai gyakorlati órákon munkaruhában lehet részt venni. Az iskolaépületbe való belépéskor továbbra is kötelező a testhőmérséklet mérése úgy a tanulók, mint az oktatók és az intézmény más alkalmazottai számára.

A 10-11., 13-14. évfolyamon duális képzésben tanuló diákjainknak a vállalkozóknál folyó szakmai gyakorlatukat is teljesíteniük kell, a járványügyi és kijárási korlátozások figyelembevételével. A vállalkozók munkarendjében bekövetkező változásokhoz a gyakorlati oktatás idejére a tanulóknak is igazodniuk kell. Amennyiben a külső gyakorlati hely bezár, a tanulónak haladéktalanul értesítenie kell az iskolát, és pótolnia kell a kieső gyakorlati órákat.

Az esetleges későbbi változásokról értesíteni fogjuk az érintetteket.

Jó egészséget kívánunk iskolánk valamennyi Polgára és Családjaik számára!

Csurgó, 2020. november 11.

Tisztelettel:

Vargáné Nagy Viola
igazgató

Kedves nyolcadikos diákok, leendő Nagyváthy-sok, kedves érdeklődő szülők!

Szeretettel köszöntjük önöket iskolánk weboldalán! Nyílt nap szervezésére, a kialakult vírushelyzet miatt, nincs lehetőségünk ebben a tanévben, ezért kérem tekintsék meg iskolánk bemutatkozó videóját valamint az iskolánk képzéseiről szóló PowerPoint-bemutatót!

Sok szeretettel várjuk az érdeklődőket a 2021-2022-es tanévben is!

A dokumentum pdf formátumban letölthető a következő címről.

KOLPING NAGYVÁTHY JÁNOS TECHNIKUM, SZAKGIMNÁZIUM,
SZAKKÉPZŐ ISKOLA és KOLLÉGIUM

INTÉZKEDÉSI TERVE - módosítva 2020. szeptember 21-én -

A 2020/2021. TANÉVBEN A KÖZNEVELÉSI INTÉZMÉNYEKBEN

A JÁRVÁNYÜGYI KÉSZENLÉT IDEJÉN ALKALMAZANDÓ
ELJÁRÁSRENDRŐL

A köznevelésben tanuló gyermekek és a munkájukat végző pedagógusok közvetve több millió állampolgárral vannak napi szintű kapcsolatban. Ezért az esetükben különösen fontos a koronavírus elleni védekezés minél hatékonyabb megszervezése. A fenti feladatok eredményes végrehajtása céljából, a Nemzeti Népegészségügyi Központtal és az Operatív Törzzsel együttműködve, az alábbi intézkedési tervben foglaltuk össze a szükséges intézkedéseket.

Jelen intézkedési terv (protokoll) 2020. augusztus 27-től módosításig vagy visszavonásig marad érvényben.

1. FELKÉSZÜLÉS A NEVELÉSI ÉVRE, TANÉVKEZDÉSRE

• Intézményünkben alapos fertőtlenítő takarítást végzünk.

2. AZ INTÉZMÉNYEK LÁTOGATÁSA, RENDEZVÉNYEK, KIRÁNDULÁSOK

• Intézményünket kizárólag egészséges, tüneteket nem mutató gyermek, tanuló látogathatja. Az oktatásban és nevelésben, illetve az intézmények működtetésében csak egészséges és tünetmentes dolgozó vehet részt. Tájékoztatjuk a szülőket arról, hogy amennyiben gyermeküknél tüneteket észlelnek, a NNK aktuális (https://www.nnk.gov.hu/index.php/koronavirus-tajekoztato/567-eljarasrend-a-2020-evben-azonositott-uj-koronavirussal-kapcsolatban) eljárásrendje alapján gondoskodjanak orvosi vizsgálatról. A szülő köteles az iskolát értesíteni, ha a gyermeknél koronavírus-gyanú vagy igazolt fertőzés van.

A szülő köteles az iskolát értesíteni, ha a gyermeknél koronavírus-gyanú vagy igazolt fertőzés van – az iskolának jelentési kötelessége van az NSZFH és ÁNTSZ felé e-mailben, haladéktalanul az igazolt fertőzésekről. (Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. )

• Intézményünkbe érkezéskor a 9- 14. évfolyamok tanulói a főbejáraton keresztül juthatnak be az épületbe lázmérés után. A lázmérés heti 1x teljes körű, fertőzésgyanú esetén egyedi.

• A 463/2020. (IX.18.) Kormányrendelet A járványügyi készültségi időszak védelmi intézedéseiről 4.§ alapján 2020. október 1-től

• Az intézmény területére MINDEN nagykorú és kiskorú személy (dolgozó, tanuló, látogató) CSAK LÁZMÉRÉS után léphet be, ha a testhőmérséklete nem haladja meg az országos tisztifőorvos által meghatározott mértéket. A lázmérés teljes körű és kötelező!

• Kiskorú tanulónál a fertőzésgyanú esetén egyedi lázmérést végzünk, a gyermeket elkülönítjük, s azonnal értesíteni kell a szülőt/gondviselőt a diák állapotáról és hazaszállítását kell a szülőnek megoldania.

• A tanítási órákon, foglalkozásokon a maszk viselése lehetséges, de nem kötelező.

• A közösségi terekben lehetőség szerint annyi gyermek, tanuló tartózkodhat, hogy betartható legyen a 1,5 méteres védőtávolság. Amennyiben a védőtávolság nem tartható be a közösségi tereken az ott tartózkodás idején javasolt a szájat és orrot eltakaró maszk viselése. Jó idő esetén az udvaron kell tartózkodni szünetekben.

• A tantermi oktatás során az osztályok keveredését – amennyiben ez lehetséges – elkerüljük. Az osztályok váltása között a tantermekben lehetőségeinkhez mérten felületfertőtlenítést végzünk.

• A testnevelés órákat az időjárás függvényében szabad téren tartjuk.

• A mosdókban és az öltözőkben a csoportosulás elkerülése érdekében az osztályok szigorú szétválasztására törekszünk.

• A szülői értekezleteket csak a járványügyi előírások betartása mellett tartjuk meg. Amennyiben lehetséges a szükséges információk e-mailben, a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszerben (KRÉTA) vagy az alkalmazott egyéb intézményi adminisztrációs rendszerben küldött üzenetekkel is eljuttathatók a szülőkhöz. https://kolpingcsurgo.e-kreta.hu/Adminisztracio/Login

3. KÜLFÖLDRŐL HAZAÉRKEZŐ TANULÓKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

Amennyiben a tanuló sárga, illetve piros besorolású országból érkezik haza, a határátlépéskor házi karanténban tartózkodásra kötelezik a negatív teszteredményekig az iskola előzetes egyeztetés szerint online oktatást biztosít számára.

4. KOLLÉGIUMI ELHELYEZÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

A csurgói székhelyintézmény diákjai a Kaposvári Tankerület fenntartásában levő kollégiumban érintettek. Intézményvezető Horváth István. A csurgói kollégium szabályzását megismertük, együttműködünk a fenntartóval és a kollégiumvezetéssel. Kapcsolattartás folyamatos a diákok érdekében.

A nagybajomi kollégiumba kizárólag egészséges, új típusú koronavírus megbetegedés tüneteit nem mutató, magát egészségesnek érző személy költözhet be. A beköltözésnél a tünetek esetleges meglétéről ki kérdezzük a tanulókat egy kérdő ív segítségével majd testhőmérséklet ellenőrzésére kerül sor.

A kollégiumba lakók figyelmét felhívjuk, hogy ha bármilyen betegségre utaló panaszuk van, azonnal jelezzék a nevelőtanárnak. A nevelőtanár naponta kikérdezi (szóban) a tanulókat egészségi állapotukról és panaszok esetén testhőmérsékletet mér, amit eltérés esetén dokumentál. A koronavírusos megbetegedés tüneteit mutató személyt azonnal elkülöníti a beteg szobában.

Az elhelyezés során törekszünk arra, hogy a az azonos órákat látogató tanulók kerüljenek 1-1- kollégiumi szobába.

A szobákban a létszámot úgy igyekezünk kialakítani, hogy a higiénés szabályok betarthatók legyenek. A közös használatú helységekben, így a konyhában, a fürdő- és illemhelyiségekben is térben és időben lehetőség szerint betartatjuk bentlakókkal a távolságtatás szabályait.

A közös használatú helyiségeket fokozattan takarítjuk és rendszeresen fertőtlenítjük. A közösségi helyeknél virucid hatású kéz-fertőtlenítőszereket helyezünk el és ennek használatára nagy figyelmet fordítunk.

Fertőzés gyanú esetén azonnali elkülönítést alkalmazunk és ezzel párhuzamosa az NNK honlapján elérhető általános eljárásrend alapján intézkedünk.

5. EGÉSZSÉGÜGYI SZEMPONTBÓL BIZTONSÁGOS KÖRNYEZET KIALAKÍTÁSA

• Az intézményünk bejáratainál vírusölő hatású kézfertőtlenítőt biztosítunk, annak használatára felhívjuk a figyelmet. A belső üvegajtón belülre csak az iskola tanulói és alkalmazottai léphetnek be. Az intézménybe érkezéskor, étkezések előtt és után minden tanuló és minden alkalmazott alaposan mosson kezet vagy fertőtlenítse a kezét.

• A szociális helységekben biztosítjuk a szappanos kézmosási lehetőséget. Kéztörlésre papírtörlőt biztosítunk.

• A személyi higiéné alapvető szabályairól a tanulók kapnak részletes, az adott korosztálynak megfelelő szintű tájékoztatást az osztályfőnököktől. Felhívjuk a szülők figyelmét, hogy a gyermekeiket emlékeztessék az úgynevezett köhögési etikettre: papír zsebkendő használata köhögéskor, tüsszentéskor, majd a használt zsebkendő szemetes kukába dobása és alapos kézmosás, esetleg kézfertőtlenítés.

• Zárt térben a kórokozók koncentrációjának csökkentése érdekében kiemelt figyelmet fordítunk a folyamatos vagy rendszeres, fokozott intenzitású természetes szellőztetésre.

• Az iskolában használt játékok, sporteszközök felületét rendszeresen fertőtlenítjük.

• Az intézménybe idegenek, vendégek belépése csak eseti engedély alapján, az intézményi szabályok betartásával lehetséges a járványhelyzetben.

6. ÉTKEZTETÉSRE VONATKOZÓ SZABÁLYOK

• Fokozottan ügyelünk az étkezés helyszínének tisztaságára, a rendszeres fertőtlenítésére.

• Étkezés előtt és után kiemelt figyelmet fordítunk a gyermekek alapos szappanos kézmosására vagy kézfertőtlenítésére.

• Az étkezéseket úgy szervezzük, hogy az osztályok keveredése elkerülhető legyen, sorban állás esetén a védőtávolság betartható legyen.

• Az étkeztetést a csurgói Városgazdálkodási Kft. szolgáltatásában vesszük igénybe, járványügyi szabályokat Ők alakítják ki, iskolánk együttműködik velük.

• Az iskolabüfé külső vállalkozó üzemeltetésében működik – a büfében a szabályok kialakításáért és betartásáért a vállalkozó felel, diákjainknak a büfénél maszk viselése kötelező.

7. ISKOLA EGÉSZSÉGÜGYI ELLÁTÁS SZABÁLYAI

• Az iskolai szűrővizsgálatok és az iskola-egészségügyi ellátás során az egyéb egészségügyi ellátásra vonatkozó szabályokat betartjuk.

• Amennyiben az egészségügyi ellátás során a gyermeknél fertőzés tünetei észlelhetők, jelen tájékoztató „Teendők beteg személy esetén” pontja szerinti intézkedések megtétele szükséges.

8. TANULÓI HIÁNYZÁSOK KEZELÉSE

• Annak a tanulónak az iskolai hiányzását, aki a vírusfertőzés szempontjából veszélyeztetett csoportba tartozik tartós betegsége (például szív-érrendszeri megbetegedések, cukorbetegség, légzőszervi megbetegedések, rosszindulatú daganatos megbetegedések, máj- és vesebetegségek) vagy például immunszupprimált állapota miatt, erről orvosi igazolással rendelkezik, és azt bemutatja, esetleges hiányzását igazolt hiányzásnak tekintjük. Igazolt hiányzásnak tekintjük továbbá, ha a tanuló hatósági karanténba kerül a részére előírt karantén időszakára.

• Ezen időszakban a tanuló az otthona elhagyása nélkül, a pedagógusokkal egyeztetett kapcsolattartási módon és számonkérés mellett pótolja hiányzását.

• A gyermek, a tanuló távolmaradásával kapcsolatos valamennyi szabály a nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendeletben foglaltak szerint érvényes, azok betartása szerint szükséges eljárni.

9. TEENDŐK BETEG SZEMÉLY ESETÉN

• Amennyiben egy tanulónál, pedagógusnál, vagy egyéb dolgozónál fertőzés tünetei észlelhetők, haladéktalanul elkülönítjük, egyúttal értesítjük az iskolaegészségügyi orvost, aki az érvényes eljárásrend szerint dönt a további teendőkről. Gyermek esetén a szülő/gondviselő/gyám értesítéséről is gondoskodunk. Az értesítés telefonon és a Kréta naplón keresztül történik. Kérjük a szülőket, hogy haladéktalanul érkezzenek meg gyermekükért az intézménybe, gondoskodjanak további felügyeletéről, feltétlenül keressék telefonon a tanuló háziorvosát/házi gyermekorvosát. Azt követően az orvos utasításainak alapján járjanak el.

• Az elkülönítésre kijelölt helyiség a pincében, a szociális gondozó terem.

• A beteg tanuló iskolai felügyeletét ellátó személynek kesztyűt és maszkot biztosítunk.

• Beteg tanulót otthonába kizárólag csak a gondviselő felügyeletével, vagy a gondviselő által küldött írásbeli engedéllyel (Kréta napló) bocsátunk.

• A tanuló az iskolába – hasonlóan más megbetegedésekhez – kizárólag orvosi igazolással térhet vissza, melyet az intézményünk elfogad, azt saját hatáskörben nem bírálja felül.

• Amennyiben a krónikus betegséggel élő gyermek az új koronavírus okozta járványügyi helyzet miatt speciális eljárást, védelmet igényel, erről a kezelőorvosnak kell döntenie, mely alapján a szükséges intézkedéseket megtesszük.

10. INTÉZKEDÉSEK FERTŐZÉSSEL ÉRINTETT INTÉZMÉNYEK ESETÉBEN

• Az adatok alapján az EMMI és az NNK közösen megvizsgálja, hogy szükséges-e elrendelni az intézményben más munkarendet. Az intézményben a tantermen kívüli, digitális munkarend bevezetéséről az Operatív Törzs dönt. Az intézmény a jogszabályok alapján arra jogosult szervtől haladéktalanul tájékoztatást kap a döntésről. Az átállást okozó állapot megszűnése után az intézmény jelzést kap arra, hogy térjen vissza a normál munkarend szerinti oktatás folytatására. A további népegészségügyi döntéseket az NNK és az érintett szervezetek hozzák meg és hajtják végre.

11. KOMMUNIKÁCIÓ A PEDAGÓGUSSAL

• A pedagógus és szülők közötti kapcsolattartás elsődleges színtere intézményünkben a Kréta-rendszer. Ezen keresztül történik az üzenetváltás, a fogadóórákra való jelentkezés, hiányzások igazolása. Ha személyes találkozás válik szükségessé, akkor erre előre egyeztetett időpontban, a járványügyi intézkedések betartásával kerülhet sor.

Csurgó, 2020. augusztus 27.

Vargáné Nagy Viola
igazgató

Kedves Diákok!

Remélem a nyár mindenki számára jó és tartalmas volt, egészségesek vagytok.

Néhány információ:

Az érintetteknek szól:
A Javító- és Különbözeti vizsga időpontja: 2020.08.25 8.óra
Megjelenés ünneplő ruhában, bizonyítvánnyal együtt.

A tanévnyitó 2020. szeptember 1-én (kedden) 8 órakor lesz, maszk viselése kötelező!

A tankönyvek kiosztása az első napokban lesz. Osztályfőnökeitek részletesen tájékoztatni fognak Benneteket.

További szép napot kívánok Nektek!

Tisztelt Szülő/Gondviselő!

Magyarország Kormánya 2020. március 16-tól rendelte el a tantermen kívüli, digitális munkarendre való átállást az iskolákban - így a szakképzéssel foglalkozó intézményekben is. A hazánkban dolgozó, elkötelezett pedagógusok tapasztalataink szerint hatalmas energiákat megmozgatva, nagy lendülettel láttak munkához. Ezúton szeretném megköszönni Önnek, hogy Szülőként/Gondviselőként megannyi kötelezettsége és teendője mellett, áldozatos munkával, kiemelten támogatja gyermekét ebben a rendkívüli időszakban!

Az első adatok alapján a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer (KRÉTA) jól vizsgázott. A pedagógusok követhető módon tudnak feladatokat kiadni, üzeneteket küldeni, és teszteket feltölteni a tanulók igazolható elérésére alkalmas rendszerbe. Arra kérem Önt, rendszeresen ellenőrizze, hogy gyermeke kapcsolatba lép-e tanintézményével, követi-e a pedagógusok jelzéseit, a megadott módon megoldja-e a feladatokat. Ha még nem jelentkezett be a KRÉTA rendszerbe, kérem, gyermeke tanulmányi előmenetelének támogatása érdekében ezt mielőbb tegye meg. Tisztelettel kérjük, hogy e felületet szíveskedjen rendszeresen felkeresni a jövőben is, mert ez nélkülözhetetlen ahhoz, hogy gyermeke eredményesen lezárja a tanévet.

Ha úgy érzékeli, hogy gyermeke jelentősen nagyobb terhelést kap az elfogadhatónál, kérem, jelezze ezt a pedagógusoknak, akik a távoktatásban is készen állnak arra, hogy a nehezebben értelmezhető tananyag-elemeket más megvilágításban vigyék közelebb a tanulókhoz. Ha olyan akadályba ütközne, amely gátolja gyermekét az eredményes tanulásban, szíves figyelmébe ajánlom a Digitális Jólét Pontok hálózatát (https://djphalozat.hu/djp-pontok), ahol segítséget kaphat a probléma megoldásához.

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) által a Digitális Jólét Program (DJP) koordinálásában elindított Digitális Összefogás (https://felajanlas.digitalisjoletprogram.hu/) akció felajánlásai is segítségükre lehetnek. Közös célunk, hogy minden tanuló továbbra is megfelelő képzésben részesüljön, munkatársaimmal együtt mindent megteszünk annak érdekében, hogy támogassuk az otthoni tanulást.

A kormány oktatási akciócsoportja folyamatosan dolgozik az idei érettségi zavartalan lebonyolításának forgatókönyvein, és a jelen helyzethez igazodva, valamennyi szempontot mérlegelve, hamarosan döntés születhet a kérdésben. Ehhez igazodva haladéktalanul tájékoztatást adunk majd a szakmai vizsgák megrendezéséről is.

Az ITM a szakképzés valamennyi szereplőjével együttműködve biztosítja a tantermen kívüli digitális oktatás folyamatosságát, ebben számítunk az Ön további támogatására is.

Budapest, 2020. április 2.

Üdvözlettel:

Prof. Dr. Bódis József s.k.

Postacím: 1440 Budapest, Pf. 1 Telefon: (06 1) 795 1700 Web: www.kormany.hu

Események

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb mûködésért és a felhasználói élmény fokozása érdekében. Az oldal muködéséhez szükséges sütik már be vannak állítva. A sütikről részletesebben nézze meg adatvédelmi oldalunkat.

  Elfogadom a sütiket.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk